liecebne pre drogovo zavislych
Vlado
Dobry den, moja priatelka berie 2 roky pervitin. Tento si "striela" priamo do zil. Rad by som Vas poprosil o radu kde sa moze z tejto zavislosti liecit. Chce to sama. Dneska sme boli v Bohniciach, ale pristup ludi a to co tam videla ju skor odradilo ako "nalakalo". Necaka "jednanie v rukavickach". ale trocha "osobnejsi" pristup. Viem, ze to znie trocha smiesne, ale asi by bolo skor vhodne zariadenie "filmoveho typu"...:o)))...proste potrebovala by sa najprv porozpravat s lekarom co tam pracuje ( zatial zo ziadnym lekarom o tomto este nehovorila ), aby jej vysvetlil ako to funguje a co vsetke ju caka. Myslim, ze ocakava skor zariadenie "komunitneho typu". Myslim, ze by potrebovala aj pravidelne psychlogicke, resp. psychiatricke "posedenia", kde by sa mohla rozpravat s niekym o tom co ju trapi, co citi...etc. Dakujem za odpoved Vlado

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, osobnější přístup v psychiatrických léčebnách je myslím snem nejen pacientů ale i samotných lékařů. Bohužel vzhledem k systému našeho zdravotnictví to z nejrůznějších důvodů v tomto stavu není možné...ale to je Vám asi jasné a o tom Váš dotaz není. Určitě je možné najít i léčbu kterou hledáte, tedy komunitu. Myslím, že nejrozumnější by bylo, v případě, že přítelkyně vlastně moc neví, co může očekávat a co by pro ni bylo nejlepší, objednat se např. do K-centra (Osadní 2, Praha 7, tel. 283 872 186), kam by zašla na předem domluvenou schůzku s určitým člověkem. Ten by na ni měl hodinu (případně by se domluvili na další) a věnoval by se právě tomu, aby podle jejích představ a zároveň podle možností jednotlivých zařízení pro ni našel to nejvhodnější. Poté by jí mohl pomoci i v praktických záležitostech okolo vyřizování léčby. Je k tomu potřeba "jen" udělat ten první krok a prokázat určitou míru motivace - tedy aby ona sama zavolala a v Káčku se objednala.