kouření marihuany
Leontýnka
Dobrý den, s přítelem jsme se rozhodly založit rodinu. Oba kouříme marihuanu (není to pravidlem, ale zas to není zřídka). Jelikož nechceme ohrozit zdraví našeho dítěte, tak jsem kouřit mar. přestala, ale chtěla bych se zeptat po jaké době bude bezpečné otěhotnět. A také jestli by měl s kouřením přestat i přítel. A tuto samou otázku bych měla i ohledně cigaret. Mnohokrát Vám děkuji za odpověď. L.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že pokud jste přestala kouřit marihuanu, tak bych tak jeden až dva měsíce počkala, než se organismus detoxifikuje, ale žádné výrazné nebezpečí by hrozit nemělo, pokud nebudete kouřit v těhotenství - tím myslím samozřejmě nejen marihuanu, ale tabák. Z webu www.prestantekourit.cz jsem Vám stáhla pár informací: "Kouření poškozuje plod mnoha zůsoby, jednak se dusí (CO brání zásobování kyslíkem), jednak jej vystavujete tisícům chemikálií. Kromě kratšího těhotenství (asi o týden), nižší porodní váhy (asi o čtvrt kila a to je velký fyzický i psychický handicap pro vývoj dítěte) jsou to v malém procentu i některé vývojové vady, zejména takové, které souvisí s cévním zásobováním. Kouření se přičítá asi polovina náhlých úmrtí kojence (vliv na mozek). Také chování dětí kuřaček se trochu liší - tyto děti bývají hůře zvládnutelné a méně přizpůsobivé. Kuřačky také méně často kojí a pokud kojí, mají méně mléka a kojí kratší dobu - kouření totiž významně ovlivňuje hormony. Pokud tedy přestanete kouřit, nevracejte se k tomu ani po porodu." Ohledně vlivu kouření konopných drog najdete více informací například na www.drogmem.cz / Memy / Vliv konopí na zdraví. Co se týče partnera, tam nehrozí, že by mělo jeho kouření tabáku a marihuany vliv na plod přímo, nicméně pokud bude kouřit dál, tak budete Vy v těhotenství a potom s miminkem pasivní kuřáci. Bylo by dobré, kdyby to Váš přítel zvážil. Přeji hodně štěstí.