Pomoc
opice
Zdravím Vás a ptám se, kdo mi pomůže se synem? Co mám dělat? Padá do toho hloub a hloub. On pervitin nevidí jako problém, ale já to vidím čím dál víc.Najednou se skácí, že se mu udělalo hrozně špatně a já nevím co s ním???Jak mu mám pomoci?Chová se jak malé dítě i přesto, že mu je skoro 19 let. Stále vyžaduje, abych mu donesla jídlo a pití a když to odmítnu, tak prostě nejí a nepije a řekne:To nevadí, já klidně můžu chcípnout, mě je stejně všechno jedno. Mě vůbec na životě nezáleží. Já si teď užívám, a až tady nebudu, tak tady nebudu. Je to jedno, stejně už o tom nebudu vědět.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že situace, kterou popisujete, je poměrně závažná a obávám se, že ji ale takto po internetu nevyřešíme. V tuto chvíli by bylo nejlepší, pokud byste vyhledala někoho z odborníků na drogovou problematiku osobně a zkusila s ním situaci zkonzultovat, zjistit potřebné informace a vymyslet, jak postupovat dál. Pokud bydlí syn u Vás, nechodí do práce, nedává Vám peníze na domácnost, vyžaduje po Vás jídlo, dělá si dluhy a nesplácí je, navíc Vás ohoržuje a je agresivní, bylo by na místě zvážit, zda by pro Vás i pro syna nebylo lepší, pokud by s Vámi nebydlel. Syn je plnoletý a není tedy Vaší povinností, obzvláště za takových podmínek, ho živit a poskytovat mu bydlení. Jestliže má syn v tuto chvíli takový komfort a nemusí se o nic starat, tak ho také nic nenutí, aby s drogami přestal - pokud by se dostal do potíží a neměl by takový servis, jaký má teď, přimělo by ho to k tomu, aby začal uvažovat o změně. Vím, že se to jeví jako drastické opatření, ale někdy jiná cesta nepomáhá. Myslím, že by ale by nejlépe to skutečně neprve vše probrat s odborníkem a pak se rozhodnout, co dál. Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů ve Vašem regionu. Zatím držím palce.