hiv,léze
devil-1
dobrý den, chci se zeptat jak vypadají léze u aids?můj přitel má na sobě fleky,vypadá to růžově si jako ekzém,jsou suché má je od doby kdy bral pervitin. myslíe že se bojím zbytečně nebo je zde riziko že má hiv?v noci se potí,začalo to někdy měsíc zpátky,ale nekrvacejí mu ty fleky a pervitin už nebere. Nemá ani horečky nebo tak,ty fleky má už hodně dlouho je to zapříčiněno drogou kterou bral?... děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, takhle na dálku se nedá říct, o co přesně jde. Může jít o léze, ale stejně tak může jít o alergii nebo kožní plíseň. Vzhledem k tomu, že se virus HIV (a nejen ten) přenáší krví, existuje pochopitelně riziko, že se přítel nakazil. Stačí, aby si od někoho půjčil použitou stříkačku nebo si natáhl s někým z jedné lžičky drogu atd. Nebo aby měl nechráněný pohlavní styk s někým positivním. Určitě víte, že každá nemoc má svou inkubační dobu. Některé nemoci se rozvíjejí v několika stádiích přičemž jedno z nich může připomínat chřipku. Jestli máte z něčeho takového obavu, jednoduše si o tom s přítelelm promluvte a dohodněte se společně na testech. Nebo mu doporučte navštívit dermatologii. Nejde přeci jenom o Vaše zdraví, ale i o jeho. A určitě Vám nemusím připomínat, že po celou dobu by bylo rozumné se chránit (tj. buď od sexu abstinovat a nebo používat bariérovou antikoncepci,tj.kondom). Budu ráda, když dáte vědět, jak to dopadlo. S pozdravem, Gabriela Koryntová.