THC testy a Heroin
80M
Dobry den, neunavuje vas neustale odpovidat na dotazy typu "pred tydnem jsem si zahulila a dnes jdu na odber, poznaji neco"? Podobne dotazy bych ocekaval spise od starsi generace, ktera se neorientuje v internetu a ne od mladych. Bohuzel je videt, ze mnoho mladych uzivatelu resi dnes jen ucinek (pozitivni stranku) a dalsi informace je nezajimaji (nebo spise nechteji to slyset). Sam ilegalni drogy obcas uzivam (ac nepiju alkohol ani nekourim) a vim, kam muze vest nevedomost. Nejaky vyrazne problemy jsem nemel, ale vim moc dobre, jak i nektere drobnosti mohou cloveka rozhodit (treba na psychedelikach). Je sice pokrok, ze se alespon na vas obrati s dotazem, ale to, ze nevidi, ze stejny dotaz je na strance uz 2x mi prijde trochu sebestredne. Porad bych jim neserviroval vse az pod nos, at se mladi trochu snazi, v dospelosti je za rucicku taky nebude nikdo vodit. A abych se take na neco zeptal: Znate skutecne ucinky heroinu? Narazim tak na to, ze dnesni poulicni heroin je cisty jen okolo 7-10% a nektere primesi mohou ovlivnit zazitek (treba prasky na spani). Jednou jsem tu psal, ze jsem 5x vyzkousel tuhle smesku s pridavkem heroinu (jinak se to nazvat neda). Sliboval jsem si od toho, ze kdyby se mi nekdy neco stalo, mel bych to jako okamzity pain-killer. Zkousel jsem to tedy pak jeste 3x (vse aplikace nosem, posledni inhalace), ovsem ucinky byly stale stejne: malatnost a nevolnost. Znam uzivatele heroinu, kteri tyto priznaky nepocituji, naopak zazivaji stav euforie a vnitrniho klidu. Da se predpokladat, ze temto lidem se behem zivota vlivem stresu vytvorily receptory tak, ze jsou ochotne ihned rozpoznat diacetylmorfin a ochotne ho prijmout? Jelikoz casto pozoruji, ze lidem heroin pomaha skutecne jen pokud maji silnou fyzickou nebo dusevni bolest. Samozrejme si ted odmyslim zavislost a necistoty, ktere jsou skutecnou zatezi pro organismus. Mohu predpokladat, ze muj mozek (ac jsem prozil dost stresu, ale si to zvladam lepe) heroin nepotrebuje a reaguje jen na tu smesku? Heroin sve nesporne kvality ma. Vim, ze mnoho lidi, pokud ma prisun heroinu zije uplne normalni zivot jako ostatni a krome zuzenych zornicek na nich neni nic znat deviantniho. Ilegalita ovsem dela drogu nekvalitni a z toho jsou pak zdravotni problemy. O cene ani nemluve, ovsem na druhou stranu nesouhlasim, ze by droga nutila nekoho krast, to je jednani ovlivnitelne vuli. Samozrejme s vyhlidkou sileneho abstaku, urcita skupina podlehne. Aby se odstranila tato cast problemu, je nezbytne heroin legalizovat. Zavislost na cistem legalnim heroinu bych nevidel vubec jako problem a neco spatneho, proste by se jednalo o lecbu. Z historie je znamo (napr. Vietnam), ze po urcite dobe vetsina uzivatelu heroinu sveho navyku zanecha. Ve spojeni s dlouhodobou psychoterapii by se takto mohli lide lecit, ale ne ze zavislosti na latce, ale ze svych problemu. Latka by mela byt brana jako podpurny prostredek (druh antidepresiva) pro proces lecby vyrovnani se sama se sebou a nauceni se celit neprijemnostem v zivote. Vim, ze mi odpovite, ze na to jsou uz dnes jina psychofarmaka, ale znam mnoho lidi, kteri je uzivaji a vypadaji a chovaji se hur nez uzivatele heroinu. Dokud bude heroin oznacovan za zlo, bude se predrazeny prodavat na ulicich, tak zde bude stale problem.

Odpověděl: Jakub Minařík
V některých oblastech máte, v jiných můžete mít pravdu. Je to ale celkem složité a vy jistě také víte, že závislosti mezi jevy nejsou tak snadné. Ohledně toho efektu - variabilita souvisí spíše s receptorovým profilem jedince a délkou a intenzitou usu. A samozřejmě s příměsemi. Někteří jedinci po heroinu nemají zdaleka tak příjemné stavy, cítí se tupí, nemyslí jim to, potí se, ... To je obecně reakce na opioidy u netolerantního uživatele. Někomu je takový stav holt příjemný, redukce stresu je pro něj významná a z užívání se pak vrací.