Tramal
Kamila
Dobrý den, bratr se mi dnes přiznal, že je cca 3 roky závislý na léku tramal. Prý ho denně bere tak 4-6 tablet. Ráda bych se dozvěděla, zda to na jeho zdraví, resp. vnitřních orgánech i např. mozku, mohlo zanechat nějaké následky. Také bych se ráda dozvěděla, zda je vhodné odvykat postupně - tedy snížit počet tobolek např. na 2-3 denně - a zmírnit tím problémy při abstinenčních přiznacích nebo pro úspěšnost přestat tyto léky brát naráz. Prosím Vás o odpověď, jsem z toho nešťastná. Děkuji a přeji málo dotazů Kamila

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, Tramal patří mezi opiátové léky. Neměl by nijak výrazně poškozovat orgány, ale spíše je možné, že některé potíže mohl "zakonzervovat". Normálně se používá na bolest, tlumí tedy všechny možné fyzické prožitky. V momentě, kdy se vysadí, mohou vylézt na povrch nejrůznější zdravotní potíže. Co se týče mozku, ani tam by nemělo dojít k vyloženě organickému poškození. Rozhodně ale způsobuje Tramal poměrně silnou psychickou i fyzickou závislost. Je tedy pravděpodobné, že bratr bude vysazování prožívat dost nepříjemně a bude mít na Tramal velké chutě. Rozhodně bych se o vysazování poradila s lékařem, mělo by to probíhat pod jeho dohledem. Určitě o tom nerozhodujte sami doma. Nepíšete, proč začalo zneužívání tohoto léku a kdo mu ho předepisuje. Nicméně, pokud nedostává lék legálně, je možné vyhledat psychiatra specializujícího se na závislosti a ten naordinuje správné vysazení. Pokud byste se o léku chtěla dozvědět více informací, podívejte se na stránky www.lekarna.cz, do vyhledavaní zadejte Tramal.