HIV
ME!
Dobry den. Jsem byvaly narkoman, od roku 2001 drogy neuzivam a nemam s nimi zadny problem. Jsem po hepatitide C, kterou jsem dolecil v 2004 a pravidelne chodim na testy HIV. Chtel bych se zeptat, kdy si clovek muze byt jisty, ze je mimo nebezpeci co se tyce viru HIV. Dekuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Pokud chodíte pravidelně na testy HIV a jsou od doby, co neužíváte drogy, negativní, tak jste v tomto ohledu skutečně mimo nebezpečí. Jestliže tedy neprovozujete žádné jiné rizikové aktivity - tedy myslím hlavně nechráněný sexuální styk. Pokud se ve všech ohledech chováte "bezpečně", tak myslím, že Vám ale opravdu riziko nehrozí. Testy HIV mohou být vykazovat negativitu v případě, že byste se při užívání drogy nakazil třeba před třemi čtyřmi měsíci a test nákazu ještě není schopen zachytit, ale rozhodně nebudou falešně negativní pět let od doby, kdy jste naposledy užíval injekčně drogy. Takže přeji dál mnoho štěstí a s tímto si nedělejte starosti. A pět let abstinence rozhodně stojí za gratulaci :)