Můj přítel bral pervitin
veja
Můj přítel tak před rokem a půl šňupal perník..potom prý na nějakou dobu přestal..když sem se poznali byl taky "sjetý", teď už jsme spolu přes rok a když sem se ho na to ptala tak mi řekl že se k tomu tenkrát nechtěl vrátit jento bylo půl roku co s tím přestali tak to "oslavili".Máme skvělý vztah ale pořád se pohybujeme mezi lidma co hulí berou ečka,tripy..atd. Jsou to naši společní přátelé sou fajn,ale pořád se bojím že se k tomu můj přítel vrátí, právě protože žije na vesnici kde takoví lidé jsou..Mám důvod se takhle bát?A taky mě trápí že se se mnou nechce bavit o tom období kdy fetoval..vždycky se otočí a přestane mluvit a nebo je takový podrážděný nebo jen neochotně odsekává..Ví že ať bych se dověděla cokoli tak to náš vztah stejně neovlivní..ale nechápu proč nechce mluvit?Věřím mu že je čistý ale pořád to ve mně nějak hlodá:(Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, určitě Vám nebudu nalhávat, že není možné, aby se přítel k drogám vrátil, o to spíš, když se neustále pohybujete v prostředí, kde jsou drogy normální. Asi se budete muset poprat s tím, že to riziko tu je neustále a že je to velký nápor na Vaši důvěru v něj. Pokud mu ale věříte a on Vás zatím nikdy nezklamal, není možná dobré se neustále k jeho drogové minulosti vracet. Jestliže je to opravdu za ním, tak proč to pořád připomínat. Možná byste se jednou mohli domluvit, sednout si a otevřeně si o tom popovídat. On by Vám zodpověděl otázky, které potřebujete, na oplátku Vy byste se ale zavázala, že pokud to nebude aktuální (tedy pokud se k drogám nevrátí), nebudete už tohle období vytahovat, jestli je mu to nepříjemné. Pro něj by to pak byl důkaz, že ho berete jako člověka, který nebere drogy a ne jako někoho, kdo si od nich jen dává pauzu (pokud on sám to tedy tak neprezentuje). Vím, že drogová minulost je velkou zátěží pro vztah, ale uvidíte, že časem, jak bude abstinovat čím dál déle, se pomalu začne ztrácet za mnohem důležitějšími tématy. Je jen potřeba vzájemná komunikace a důvěra.