od svych 14 let kourim travu a od svych 16 pernik.Casto mam deprese a jsem ve stresu.Zajimalo by me jestli to muze bejt i z travy.Skoro porad myslim na pernik kdyz se o nem zacnem bavit a zachazi to do detajlu tak sem strasne nervozni a v brise se mi vsechno krouti je to zavislost?dekuji moc

Odpověděl: Gabriela Koryntová
To, co popisujete, je psychická závislost. Psychicky závislý může být člověk na ledasčem - nemusí to být pouze drogy. Na drogách (ať už na pervitinu, marihuaně, tabáku nebo i jiných), které vyvolávají příjemné pocity, se člověk pochopitelně stane psychicky závislým velice snadno. Samozřejmě může člověk trpět depresemi a být ve stresu i z řady jiných důvodů. To by Vám však spolehlivě řekl až lékař - psycholog, nebo psychiatr. Ale nevidím moc jinou cestu, jak to zjistit, než když přestane na delší dobu drogy užívat. Nevím, jestli už jste o tom uvažoval/a, nebo jste abstinovat dokonce zkoušel/a. Kdybyste měl/a zájem o pomoc, můžete napsat odkud jste a můžeme Vám nějaké zařízení z Vašeho okolí doporučit. Zatím s pozdravem, Gabriela Koryntová.