dcera na drogách
mourrka
Dobrý den, mám 18 ti letou dceru a mám podezření, že experimentuje nebo už je závislá na drogách, nekomunikuje se mnou, ztrácí se na mnoho hodin a teď i dní, flinká školu a je na propadnutí. Co mám dělat? Má pro mě někdo radu? Dceru k vám asi nedostanu. existuje nějaký test na drogy, kde ho lze koupit? Ta nejistota mě dusí, mám potíže psychické a už i somatické, asi už to dlouho nevydržím. Promiňte, děkuji Mourrka

Odpověděl:
Dobrý den, nepíšete, zda jste na téma drogy už zkoušela s dcerou mluvit. Pokud ne, můžete se jí zkusit zeptat. Říct jí, že máte o ní strach, že se změnila, potíže ve škole apod. - zeptat se jí, jestli má nějaké problémy. A že vy máte strach, že jsou za tím drogy, zeptat se jí, jestli něco bere, případně co. Je dobré si ještě před takovým rozhovorem rozmyslet a připravit, jak budete reagovat v obou variantách jejích odpovědí. V případě kladné odpovědi se můžete případně bavit o tom, proč drogy bere, jestli ví, co tím riskuje, jak s tím přestat.... Nejvíc záleží na tom, jak jste spolu zvyklé mluvit a jednat, zda máte možnost dceři něco nařídit, nebo zda jste zvyklé domlouvat se na pravidlech vašeho soužití - pokuste se mluvit a jednat, jak je u Vás obvyklé. Obecně se doporučuje být co nejvíc věcný a důsledný, pokud kladete nějaké podmínky, být si jistý, že je zvládnete dodržet. Na webových stránkách www.odrogach.cz, na portálu pro rodiče, můžete nalézt informace, které by pro Vás mohly být užitečné. Tahle situace je velmi náročná pro každého rodiče, existují zařízení, kam byste mohla zajít pro radu a hlavně podporu, kterou si určitě zasloužíte. Když dáte vědět odkud jste, poradíme Vám nějaké takové zařízení ve Vašem regionu, nebo se můžete podívat do databáze kontaktů na www.drogy.net. Co se týče testů, v lékárnách jsou běžně k dostání cenově celkem dostupné testy na přítomnost drog v moči, k jejich použití bych sáhla až pokud by se výše doporučený rozhovor nepovedl. A zde také platí, že je dobré připravit si dopředu reakci na obě možnosti výsledku testu.