alkoholik
Monika
Dobrý den, muj otec je alkoholik, ted je mu pres 50. Porád dokola se u nej opakují stavy nepopsatelný, je v delíriu, neustále týrá moji mamu, se kterou uz bohuzel neziju. Ráda bych se zeptala na koho a kam se muzu obrátit. Ted je uz týden ve stavu, kdy vyhodil moji mamu z bytu, demoluje byt. Bydlíme na malé vesnici, kdyz zavoláme policajty odvezou ho na záchytku, ale do 24 hodin bude zpet. Pokud se nemýlím. Jaký je východisko z tohoto zacarovaného kruhu,to ze se druhý den vrátí není resení. Co udelat, aby tam mohl zustat. Co má clovek vlastne delat, aby mel konecne na starý kolena klid. Mají s mamou byt v panelovém dome. Lze ho zbavit svéprávnosti? Opravdu uz nevím kudy kam. Vím, ze drív to bylo, ze tam zustal na lécení a manzelka az kdyz uznala ze je OK to podepsala. Nevím jak dnes. Děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste ve velmi složité situaci, nicméně se obávám, že se nám tuto situaci nepodaří vyřešit jen takto přes internet. Myslím, že by bylo v tuto chvíli nejlepší, abyste Vy a/nebo Vaše maminka zkonzultovaly situaci přímo s někým z odborníků osobně a mohly zjistit, jaký by byl nejlepší postup. V sučasnosti nelze již léčbu nařídit na žádost manželky sociálním odborem obecního úřadu (jako dříve na národních výborech) a jednou z možností je tedy buď zavolat policii nebo záchranku, kdy se jedná, jak sama píšete, o dočasné řešení nebo se pokusit zjistit s pomocí odborníka na alkoholovou závislost další možnsoti (včetně plného nebo částečného zbavení svéprávnosti). Zkuste mi napsat,odkud jste a já bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů, kteří jsou dostupní ve Vašem regionu. Zatím přeji hodně štěstí.