Bezpecny sex
Monikaxxx
Dobry den, rada bych se vas zeptala na otazku tykajici se sexu s nekym, kdo v minulosti uzival drogy. Seznamili jsme se asi pred mesicem a jeste jsme sex neprovozovali, jelikoz mam strach z pripadnych nemoci a nasledku.Muzete mi prosim poradit co mam delat?Jake pripadne nemoci by to mohli byt?Jaka je prevence?Mam pritele poslat na nejake testy?HIV ci jine?Dekuji Vam mnohokrat za radu a opravdu si ji vazim...Nevim, co mam delat.Dekuji!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud přítel užíval nitrožilně pervitin, je možné že má hepatitidu C, z injekčního užívání ale i nechráněného sexu by mohl být pozitivní na hepatitidu B a HIV. V první řadě bych se ho ale na to asi zeptala,měl by vědět jak na tom je. Tak jako tak, prezervativ je vždycky největší jistota a v takovém případě bych ho jednoznačně doporučila. Pokud spolu zůstanete, jistě pochopí Vaše obavy a nechá si znovu udělat testy na tyto přenosné choroby. To má smysl ale až tak po 6 měsících, což je inkubační doba, kdy už by se všechny tyto nemoci v testech rozpoznaly.