žena a neuroza
mirek
Dobrý den. Jsme v podstatě spořádaná rodina, máme dvě dcery, mám dobrou ženu. Žena je ovšem citově labilnější. Prožila si jedno období, kdy ačkoliv je VŠ, byla dlouho bez práce, měla z toho stavy úzkosti a další projevy deprese (poruchy spánku, špatné nálady atd.) Já jsem měl také takovou etapu v životě - velice jsem si zabíral svoje onemocnění (diabetes II) a dostal jsem se z toho postupně (učím se pozitivně myslet, navštívil jsem odborníky, užívám asentru). Žena v poslední době, přestože má práci, kterou chtěla, má znovu problémy. Užívá také asentru, ovšem tento lék zabírá až po delším užívání. Na stavy úzkosti bere xanax. Bohužel si dává i panáka - to ji chilkově pomáhá, ale dostává se tím do uzavřeného kruhu...Mám o ni strach a nejsem si jistý dalším postupem, chci ji pomoci.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, víte, já si nejsem úplně jistý, zda vám takhle po internetu můžeme pomoci. Rozhodně by bylo moudré o tom se ženou promluvit. Také je jistě rozdíl kolik toho žena pije. Pokud je jedinný alkohol 3 panáky týdně, tak bych to asi úplně neřešil, i když v kombinaci s tím xanaxem to není úplně dobré. Pokud jsou to 3 panáky denně, tak bych to jako problém vnímal. Co se týče medikace, ... tak bych doporučil asi mluvit se ženou, aby se s problémy svěřila svému psychiatrovi. Protože možná on je ten nejpovolanější, kdy by měl její problémy řešit. Taky mě napadlo, že by možná žena potřebovala nějakou psychoterapii, která by ji pomohla.