Agresívní klient
Parnas
Dobrý večer, dcera měla krátkou známost s člověkem, který se léčil na drogovou závislost, rozešla se s ním, on to však nechce pochopit a vyhrožuje jí po telefonu.Vrátil se z léčby v TK a nyní je pravděpodobně klientem Sananimu-chrá- něné bydlení, práce.Máme v úmyslu obrátit se na policii,protože jeho SMS jsou stále agresívnější. Přesto vás prosím o informaci, zda se může volně pohybovat po Praze, pokud je u vás v léčbě,nakolik disponuje volným časem a zda je možné, že by bral opět drogy nebo požíval alkohol a přitom pobýval v chráněném bydlení. Jeho vyhrůžky tomu totiž nasvědčují a terorizuje nás již několik měsíců.Předpokládám, že infor- mace o svých klientech nesdělujete.Děkuji za jakoukoliv zprávu, protože máme strach o dceru a ona má strach i cestou do školy.

Odpověděl: Jakub Minařík
Klidně se obraťte na policii, také se můžete obrátit na doléčovací centrum. Kolegové pravděpodobně budou na informace dosti skoupí, to máte pravdu, ale myslím, že informace o tom co se děje bude pro ně cenná. Mohla by pomoci váš problém vyřešit. Jinak klienti, kteří jsou na chráněném bydlení brát drogy a pít alkohol samozřejmě nesmí, ale závislost je nemoc a selhání se nedá vyloučit. Pohyb po Praze má klient samozřejmě volný, je to bydlení s podporou a terapeutickou pomocí, není to ale léčebna, ani vězení, ani internát. Pokud ale bere již několik měsíců tak soudím, že na chráněném bydlení není, ono by se na to jistě už přišlo. Může ale u něj probíhat nějaké duševní onemocnění, které může snáze skrýt než užívání drog. Policii jistě kontaktujte. V každém případě je to bezpečnější.