alkohol
Šefová
Dobrý den, prosím o radu. Kamarád bývá pracovně přes týden mimo domov. Jeho manželka (bez práce), začala pít sama doma. Okolí tento problém vidí již delší čas, kamarád si to již také uvědomil a chtěl by manželce pomoci. Bydlí na Svitavsku. Prosím poraďte mu jak má postupovat a na koho se obrátit pro odbornou radu a pomoc. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, určitě by v první řadě bylo dobré s manželkou mluvit o tom, co jí vedlo k alkoholu, co jí chybí, jak by se to dalo změnit. Také zjistit, jestli i ona sama vidí ve svém pití problém. Pokud ano, pak je možné nabídnout jí společné vyhledání odborníka, pokud ne, může ho navštívit nejprve manžel a probrat s ním dopodrobna celou situaci a jak postupovat. Je možné obrátit se například přímo ve Svitavách na odd. psychiatrie a psychoterapie v nemocnici, Kollárova 7, Svitavy, 568 25,tel.461 569 341. Také může zkusit zavolat na linku pomoci Olomouckého centra pro závislosti, na tel.585 221 983, kde mu třeba poradí i další odborníky v regionu.