moje dcera
lusinga
moje patnáctiletá dcera chodívá přes můj nesouhlas na diskotéky a vrací se ráno. Chtěla bych ji nechat otestovat na tvrdé drogy, když se vrátí. jak mám postupovat? Prý musím zavolat rychlou záchranou službu, jinak ji nikde nevezmou? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, úplně stačí koupit si testy v lékárně a doma je dceři udělat z moči. Samozřejmě je třeba nejdřív s ní o tom mluvit, proč k tomu přistupujete, proč jí nevěříte, jestli Vám tvrdí, že drogy nebere apod. Také je třeba si rozmyslet, co ten který výsledek bude znamenat, co uděláte. Negativní výsledek může znamenat pouze to, že si několik posledních dní nedala, přitom jinak klidně může být závislá. Naopak pozitivní může být po prvním experimentu. Jsou to samozřejmě extrémy, jen Vám chci ukázat, že testy nejsou zdaleka spásné a situaci nevyřeší. Spíše bych asi přemýšlela nad tím, jak je možné, že dcera chodí na celou noc na diskotéky, i přes to, že Vy s tím nesouhlasíte. Pokud si prosadí tohle, prosadí si lehce i užívání drog. Myslím, že spíš než testy byste si měly vyjasnit pravidla, za jakých u Vás bude dcera bydlet, zda a na co jí budete dávat peníze atd. Vím, že je to těžké takovou situaci správně zvládnout, proto by možná bylo dobré poradit se s nějakým odborníkem jak v komunikaci s dcerou pokračovat, aby jste byly lépe schopné se domluvit.