TOLUEN
JULISAAA
poslednych par mesiacov som sa dost namotala na TOLUEN .. aj ked som nefuukala , uz asi 2 mesiace naposledy pred tyzdnom - ale to neraataam , lebo to bola 2 az 4 minuutova zalezitost .. v tele pocitujem , ze TOLUEN potrebujem ... inak fajcim , pijem .. a sem-tam si zahuulim AKO TO POJDE SO MNOU DALEJ ??? :(

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, toluen - i přes to, že je volně prodejný - je jednou z nejhorších drog vůbec. Jednak způsobuje rychlou závislost, ale především má na svědomí závažné poškození zdraví. Při intoxikaci je poměrně těžké odhadnout dávku, hlavně vzhledem ke způsobu užívání (inhalace z napuštěného hadru, nebo igelitového sáčku). Také poškození vnitřních orgánů je značné, nejvážnější je ale poškození mozku. Velice často dochází k nevratným změnám, vážnému poškození neuronů a úbytku intelektu. Abstinence sice stav stabilizuje a mírně vylepší, ale značná část poškození zůstává. Čím déle tedy budete toluen čichat tím větší následky to na Vás zanechá. S každým nadechnutím odumírá velké množství buněk v mozku. Rozhodně bych se pro to pokusila s tím přestat, nejlépe za pomoci nějakého odborníka, kteří často pracují s klienty i anonymně, nemusíte tedy mít strach, že se někdo něco dozví.