prosím pomozte mi
Dobrý den, moje dcera má přítele který bere dlouho drogy. Ten vztah se mi samozřejmě od začátku nelíbil, ale znáte to, tohle nejde zakázat. Poslední dobou začala být ke mě agresivní, přestala chodit domů. Pár lidí mě řeklo : nevím to jistě, ale asi bere taky. Dnes mi jeden ale řekl : určitě bere. Prosím porad´te mi co mám dělat, není s ní řeč. Děkuju

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je sice pravda, že nejde vztah nebo drogy zakázat - tedy jde, ale k ničemu to moc nevede - je ale možné nastavit jasná pravidla společného soužití. Pokud je nezletilá, máte za ni zodpovědnost, ona si tedy pořád ještě nemůže dělat co chce. Ale hlavně u Vás žije a předpokládám, že ji do značné míry i živíte. Zkuste s ní tedy klidně a bez velkých emocí, ale jasně a jednoznačně probrat, jaká budou další pravidla pro Vaše společné soužití. V kolik bude chodit domů a co se bude dít, když to nedodrží, na co jí budete dávat peníze, jestli bude např. chodit na brigádu, jak bude pomáhat doma, co škola atd. Na takovou domluvu vždycky lépe platí mužská autorita, takže pokud je někdo takový dostupný, klidně to přenechejte jemu. Rozhodně ale neustupujte agresi, výhružkám nebo tlaku, že už je dospělá apod. I dospělý člověk musí dodržovat určitá pravidla společné domácnosti. Také bych s ní otevřeně mluvila o tom, co jí drogy dávají, jak plánuje svůj vztah do budoucna, kde si myslí, že to skončí apod. Zkuste se jí ptát klidně na její názory. Co jí doma chybí, za čím utíká k takovému vztahu. Je toho hodně a je dobré průběžně postup konzultovat. To můžete samozřejmě dělat tady na poradně, nebo je možné poradit se s nějakým odborníkem osobně. Pokud byste potřebovala kontakt, dejte prosím vědět, kde by to mělo být.