ako pomoct
papo
Zistil som ze moja priatelka dalej uziva pervityn brala to aj pred tym asi 2roky.Ale nepokusala sa prestat s tym lebo ze vraj nemala pre koho,ale teraz s tym chce skoncit a ja neviem ako jej mam pomoct a neviem co mam robit stale s nou byt nemozem aby som na nu daval pozor. Dakujem.

Odpověděl:
Dobrý den, myslím, že obrátit se na odborniky, je ve vaší situaci to nejrozumější. To, že chcete přítelkyni pomoci, je samozřejmě v pořádku. Můžete jí zprostředkovat kontakt na odborné zařízení, které se léčbou závislostí zabývá, eventuelně ji tam doprovodit a třeba s ní i vymyslet do budoucna společné aktivity, které Vás budou bavit a nebudou mít s drogama nic společného. Rozhodně je dobré, že přítelkyně chce s pervitinem sama skončit, ale je potřeba si uvědomit, že abstinovat za ni nemůžete, být neustále ve střehu a hlídat ji také ne, a že za svůj další život je zodpovědná ona sama. No, na východním Slovensku se zkuste obrátit na Centrum pre liečbu drogových závislostí Košice, Skladná 2, 041 90 Košice, tel.: 055 / 622 2848. Určitě mají situaci v regionu zmapovanou a mohli by vám eventuelně zprostředkovat i další kontakty. A nebo se můžete podívat na webu na stránky slovenského Národního monitorovacího centra pro drogy na adrese www.infodrogy.sk , kde je v pravém sloupci rubrika "pomoc a podpora" s kontakty na další zařízení, které se drogovou problematikou zabývají. Přeji hodně štěstí vám i vaší přítelkyni.