Jak se zachovat
Dobrý den.prosím o radu,jak reagovat na stav,kdy se syn vrátil ze školní akce a přiznal,že vyzkoušel marihuanu.Myslím si,že se to stalo poprvé.Nevím jak se zachovat,abych riziko dalšího užívání minimalizoval.Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, takovou zkušenost bohužel podle aktuálních statistik udělá více než polovina školních dětí. Myslím, že je dobré, se o tom s dítětem bavit, ocenit, že se sám přiznal, mluvit s ním o tom, jaké to pro něj bylo, jak se cítil, proč k tomu vůbec došlo. Jestli ho třeba někdo přesvědčoval, nebo nutil, tak s ním probrat možnosti jak se takovému tlaku vrstevníků bránit. Asi by měl syn slyšet, že jde o drogu, nelegální látku, ale na druhou stranu, že se mu může celkem běžně stát, že se s ní setká a měl by na to být připravený. Nejlepší je otevřený, klidný rozhovor, bez velkých emocí. Aybste si byla jistější, zkuste se podívat na rady v oddíle "pro rodiče" na stránkách primární prevence www.odrogach.cz, jistě tam najdete pár zajímavých nápadů pro takové situace.