jak poznám, že jsem závislá na pervitinu?
sine nomine
Beru 7 let nepravidelně pervitin (nedá se říct víkendově; smažím např. po dobu dvou týdnů skoro každý den a pak třeba následuje 2 nebo 3-měsíční pauza). Jak poznám, jestli jsem závislá? Žádný větší průser jsem kvůli svému braní zatím neměla. Ale nedokážu si představit, že už si nikdy nedám. Zkoušela jsem se orientovat podle uznávané definice pro syndrom závislosti. Přijde mi, že splňuju tak dva body, závislost je prý od tří a více bodů. Jenže člověk má sklon sám sobě lhát - můžu to vůbec objektivně posoudit?

Odpověděl:
Dobrý den, myslím, že není třeba operovat se slovem závislost. Vy sama musíte vědět, jak na tom jste a je celkem jedno, jak tomu budeme říkat. Už to, že se tímto tématem zabýváte je dobře. Doporučuju, abyste si stanovila jasné hranice, přes které nechcete jít - například četnost užívání, kontext... Mějte na paměti, že i nepravidelné, doufejme, že kontrolované braní má svá rizika. Popravdě mě trochu děsí, když píšete, že dokážete "smažit" 2 týdny v kuse. Tím vystavujete Váš organismus obrovské zátěži. Další rizika spočívají pochopitelně v konfliktech se zákonem, popř. s lidmi spojenými s drogovým světem... Nezmiňujete se o způsobu aplikace, ale předpokládám, že víte, že injekční aplikace je tou nejrizikovější formou. Snažte se jí vyhnout. Jistě Vás samotnou napadne spousta způsobů, jak minimalizovat rizika. Kdybyste měla ohledně toho jakékoli otázky, směle pište. Ještě pár slov závěrem k té doživotní abstinenci, kterou zmiňujete. Pokud o tom přemýšlíte takhle, nedivím se, že Vás to děsí. Anonymní alkoholici se řídí heslem "abstinuj dnes - každý den abstinence je nesmírně cenný". Když si každý den budete říkat "dnes si ještě nedám a zítra se uvidí", možná to pro Vás bude jednodužší. Přeji Vám hezké svátky a opatrujte se. TN