drogy x deprese
maya
Dobry den,mam maly dotazek, je mi 22 let. Od 15ti do 18ti jsem docela casto uzivala tvrde drogy a pak jedne rok skoro kazdy den hulila travu. Je mozne,ze i kdyz uz dlouho nic neuzivam,mohu mit deprese spojene s drivejsim uzivanim?Vsimla jsem si toho uz kdysi,ze po uzivani drog jsem mela casto deprese,ktere jsem driv vubec nemela,ale ze by pretrvavaly tolik elt? Dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, často se stává, že po nějaké době užívání (u někoho dřív, u jiného později) drogy rozjedou některé psychické problémy, ke kterým má člověk dispozice, ale jinak by pravděpodobně zůstaly "spát". Halucinogeny obecně, tedy i tráva, jsou v tomto směru asi nejčastějším spouštěčem. Je tedy možné, že Vaše deprese mají opravdu původ v době užívání. Ne, že by byly přímým důsledkem užívání drogy (tu už v sobě dávno nemáte), ale spíš je droga jenom jaksi "probudila". Možná byste ale přišla i na jiný prapůvod, k tomu je ale potřeba odborná péče, nejen farmakologická, ale ideálně i terapeutická.