jak dlouho se vstřebává pervitin pod kůží?
anděl
Milá poradno! Mému známému pichli kamarádi pervitin tak nešikovně, že místo do žíli, to skončilo pod kůží. Má to místo hodně rudé, nateklé a bolestivé a chtěla bych se zeptat, jak dlouho se ten pervitin vstřebává (a jestli dobře nebo špatně). Díky!

Odpověděl:
Milý anděli, tady zřejmě nejde o vstřebávání pervitinu, ale o začínající absces. Pervitin se dá aplikovat pod kůži a jeho vstřebávání trvá jen o málo déle než když je aplikován do žíly. Vznik abscesů je však rizkem této aplikace. Ideální by bylo, kdyby si známý zašel k lékaři nebo alespoň do kontaktního centra, kam může přijít anonymně. V počínajících stádiích se dá absces úspěšně zaléčit Heparoidem, později, když se vytvoří boule, která je horká a škube v ní, je lépe použít Višněvského balzám - tzv. višňák. Obojí se dá zakoupit v lékárně. Ve chvíli, kdy se k abscesu přidají i horečky, rozhodně bych návštěvu lékaře neodkládal - je zde riziko, že se zánět rozšíří po končetině a v extrémních případech to může skončit amputací popř. smrtí. Nedoporučuje se ani absces vymačkávat popř. rozřezávat! To může udělat pouze lékař. Něco málo k prevenci vzniku abscesů: Používat vždy čistou jehlu, místo vpichu řádně dezinfikovat - alk. tampónem nebo mýdlem, střídat místa vpichu a posilovat ruce, aby byly žíly dobře vidět a nedošlo k aplikaci "vedle". Ideální je pochopitelně přestat užívat injekčně, popř. přestat užívat zcela. Je to dosažitelný cíl? Co ještě bude třeba podstoupit? Hezké svátky a opatrujte se! TN