rada
dobrý den,chtěla bych vás poprosit o radu.moje 13tiletá dcera se dobře učí tj.1-2.je šikovná,když něco dělá,má to rychle, dobře a pěkné. za poslední školní rok(8.tř.)přestala chodit na pěvecký sbor, ale aerobiku se věnuje i nadále 2x týdně. Dost změnila kamarády. zjistila jsem, že kouří a nedávno skončila ještě s několika dalšími v ředitelně kvůli marihuaně. při dobré "konstalaci"jsme si povídali a docela podrobně mi vylíčila, jak a co s touto drogou, jak se užívá, jak se pěstuje, jak je jednoduché přijít k ní v jakékoliv podobě... také si uvědomuji, že já s manželem právě nevycházíme dobře a může se to u ní odrazit dokonce přemýšlím o rozvodu.a ani její vztah k němu se mi nezdá jako ideální. předpokládám,že by měla změnit kamarády na ty původní,to by byl jeden z kroků,ale nevím jak ji k tomu navést. děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to pro Vás obtížná situace. Ale obávám se, že takto přes internet to asi vyřešit nepůjde. Je dobře, že jste s dcerou o problému mluvila, že znáte její postoje a názory. Máte jistě pravdu, že atmosféra v rodině, kdy Vy uvažujete o rozvodu a vztahy jsou nejspíš napjaté, není zrovna ideální a na člověka ve věku Vaší dcery jistě dost působí. Myslím, že za této situace by bylo asi nejlepší navštívit někoho z odborníků osobně - dceři je přec jen třináct. Mohla byste se poradit, jak postupovat dál a také byste mohla přijít za odborníkem společně s dcerou a domluvit se na nějakých pravidlech a na tom, jak to teď bude u Vás vypadat. Pokud mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů. Zatím držím palce a přeji hodně štěstí.