XR
Dobry deň Prosím vás chcel by som sa spýtať či sa dá z moči zistiť užitie prchavých(těkavých) látok, a po akú dobu. prípadne aj z krvi.. a ešte jedna otazka, pervitin je metamfetamin, a metamfetamin je podskupina amfetaminov ? dakujem za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, běžně dostupnými testy nejsou těkavé látky v těle zjistitelné, tedy testy z moči, které se prodávají v lékárně. Pravděpodobně by se přítomnost těchto látek dala zjistit krevními testy v laboratoři, ale myslím, že by to muselo být velmi brzy po intoxikaci, právě proto že jde o látky těkavé, které ze své povahy brzy vyprchají. Popravdě řečeno jsem nikdy o takovém testování neslyšela. Pokud ale chcete mít úplnou jistotu zakuste se informovat na toxikologickém informačním středisku, na tel. 224 919 293 nebo 224 915 402. Co se týče pervitinu, jde o metamfetamin, což je jiná podskupina budivých aminů, vedle právě např. amfetaminů, nejde tedy o jejich podskupinu, ale spíše vedlejší skupinu.