Mirka
Prosím o radu. Mému synovi je 24 let a 2 roky užívá pervitin. Přišel o práci, nemá vyřízené soc. dávky.Syn má koupený byt a na nájem nemá. Chodí si pro peníze. Mám stále pocit, že musím synovi pomáhat. Syn je někdy i hrubý a vím, že za takové chování mohou drogy. Léčit se nechce, tvrdí, že má vše pod kontrolou, ale není to tak. Mám o něj strach, ale peníze mu dávat stále nemohu, vím, že mu tím nepomůžu a mám ještě syna 8 let. Mám pocit, že se zblázním a nechci, aby se to dotklo mladšího syna. Bojím se, že jdu na dno se starším synem. Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, máte pravdu, že synovi rozhodně nepomůžete, když za něj budete brát zodpovědnost za jeho dluhy a vůbec život. Sice to je někdy tvrdé a rozhodně nepříjemné, ale on už je dospělý a musí si své věci vyřizovat sám. Dokud nepozná, co jsou to dluhy, být bez rodiny a bez bytu, rozhodně nepochopí, že drogy pod kontrolou už dávno nemá. Také byste měla myslet právě na mladšího syna, toho by se opravdu bratrovo braní mělo dotýkat minimálně. Vím že je to těžké, proto bych Vám možná doporučila vyhledat nějakou podporu v odborné pomoci pro sebe. Když nechce syn, může to aspoň Vám pomoci zvládat všechen stres lépe. Pokud byste potřebovala kontakt, dejte prosím vědět, stačí jen napsat lokalitu. Přeji mnoho sil a co nejklidnější svátky.