Poppers
klubber
Zdravim, dobrý den! Zajímá mě jakým způsobem a jestli vůbec škodí tělu vdechování poppers. Poprosím, nějak konkrétně. Bohužel každý říká něco jiného, někdo říká že je to svinstvo jako toulen (což je podle mě např. jedna z nejhorších "drog") a někdo říká že je to absolutně bezpečné (čemuž ale taky nevěřím..) Zajímá mě jaká konkrétní rizika podstupuji při vdechování. Ještě bych chtěl upozornit na to, že samozřejmě taky záleží na konkrétních přísadách či lépe řečeno účinné látce, je několik druhů poppers: iso-propylnitrit iso-butylnitrit amyl-nitrit (= též pentyl-nitrit, iso-pentylnitrit) Zajímá mě, která z těchto účinných látek je nejméně riziková pro organismus a která nejvíce (a jakým způsobem, proč) Děkuju za Váš čas, vím že toho chci asi hodně, proto na odpověď nespěchám, budu Vám moc vděčný když budete moct něco o těchto látkách vyhledat, já bohužel nemám kde a ani tomu vůbec nerozumím... Ještě jednou díky! S pozdravem klubber PS: poppers užívám občas na party v kombinaci s extází

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pravda je asi opravdu někde mezi. Stejně jako se liší názory samotných uživatelů, liší se i názory odborníků. Někteří poukazují na to, že poppers jsou těkavé látky, z většiny jde vlastně o ředidla a čistidla, stejně jako je tomu u toluenu. Konkrétně dva první Vámi jmenované. Jde tedy o látky, které rozhodně nepatří do organismu a jejich přítomnost je pro něj nebezpečná. Amyl-nitrit se používá v lékařství, ale samozřejmě jen v indikovaných případech, např. u anginy pectoris. Největším akutním nebezpečím poppers je prudký pokles krevního tlaku a zvýšení tepové frekvence, proto je nebezpečné je kombinovat se stimulanty (pervitin, kokain, E, atp.), kombinace s Viagrou může vážně ohrozit život! Poppers představují zvýšené riziko pro jedince s oslabeným imunitním systémem, osoby trpící chudokrevností, těhotné ženy a zejména pro lidi, kteří prodělali „mozkovou příhodu“. Pak jsou zde ještě dlouhodobá rizika, podrobně je najdete na těchto stránkách: http://www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=34