Sceletium Tortuosum
ex
Dobrý den, přišel sem do kantaktu se stimulační drogou zvanou Sceletium Tortuosum(Channa,Kanna). NIc o této droze nevim a zajíma mě jaký ma dopad na lidský organismus jak škodí a jestli je nějak važně nebezpečná když se šňupe. Díky za odpověď

Odpověděl:
Dobrý den, S kannou zatím nemáme žádné praktické zkušenosti a tak mi nezbývá, než Vás odkázat jinam. Česky jsem našel pouze následující informace, které jsem zkopíroval z tohoto webu: http://www.biotox.cz/drogy/. Pokud vládnete anglicky, doporučuji server www.erowid.org, kde o této rostlině naleznete určitě více. Pokud se náhodou rozhodujete, zda s ní začít experimentovat, vezměte na vědomí, že v našem kulturním okruhu jsou zkušenosti velmi řídké a že ta rostlina má nejen stimulační, ale také halucinogenní účinky. Její účinek bude tedy pravděpodobně dost nevyzpytatelný. Nepřál bych Vám, aby se první odborné články o účincích kanny demonstrovaly na Vás :-). Hezký den a příjemné svátky přeji. TN Jihoafričtí Hotentoti žvýkali kořeny několika různých druhů kosmatců, po jejichž užití zřejmě docházelo k vizuálním halucinacím. Domorodci je nazývali "kanna", někdy i "channa". Popis Mesembryanthemum tortuosum Kosmatce jsou jedno nebo dvouleté keře, které mají nadzemní části pokryté výraznými papilami, stonky jsou lesklé a hladké, koruna bývá mohutně rozvětvena. Jejich výška až na výjimky obvykle nepřesahuje 30 cm. Ploché světlezelené, lesklé listy jsou u mladých rostlin vstřícné, u starších bývají i střídavé. Podle druhu mohou být řapíkaté nebo přisedlé s délkou obvykle 10 cm. Hlavní ozdobou většiny rostlin z čeledi Aizoaceae (asi 120 rodů) jsou květy, které bývají 1-2 cm velké a mají zářivou, nejčastěji bílou nebo červenou, vzácně i žlutou barvu a lesk. Květy vyrůstají buď samostatně či společné po 2-5 květech. Plodem je tobolka. Protože rostliny jsou většinou rozšířeny ve velmi suchých oblastech, tobolka se otevírá jen po navlhčení. Díky přehrádkám v tobolce nejsou ani při silném dešti vyplavena všechna semena. Po oschnutí se tobolka znovu uzavře a vše se může opět opakovat. Výskyt Většina rostlin z čeledi Aizoaceae pochází z jižní Afriky. Výjimkou je tento rod s přibližně 50 druhy, které sice rostou převážně v jižní Africe, ale dva druhy M. crystallinum a M. nodiflorum jsou zdomácnělé i ve Středomoří, na Kanárských poloostrovech a také v Kalifornii. Způsob použití Žvýkají se kořeny. Účinky Účinkem se channa podobá opiu a kokainu (kokainu hlavně lokálně anestetickým účinkem). Chemie Z kosmatců byly izolovány alkaloidy mesembrin a mesembrenin, tyto alkaloidy mají sedativní účinky podobné kokainu a navozují celkovou strnulost a letargii.