Nevim jak dal
Vcelka_Maja
Ctyri roky zpět,jsem se dostala k perníku,hned napodruhý jsem užívala nitrožilně.....brala jsem prášky,pila....Seznamila jsem se s klukem - 28, taky bral.Já přestala ze dne na den, jemu to trvalo rok,ale zvladli jsme to.Ja ho moc milovala a opustila všechny kamarady.Po dvou a pul letech jsem toho měla dost,omezoval mě-ted vím,že to bylo pro mě.Nikam jsme nechodili,ale ja potrebovala mezi lidi.Rozesla jsem se s nim a zacala si uzivat zivota zas naplo,až moc. S kamaradkou jsme chteli utect od problemu jak jinak nez pernikem.Vse zacalo zacatkem tehle prazdnin.Prvni mesic to bylo max 3x do tydne,ale ten od srpna teměř každej den.Šňupali jsme.Já věděla,jak si dám do žíly,že to bude jen horší...Do dnešní doby jsem měla jsem byla čistá nejdýll pět dní.Kamarády jsem měla jen feťáky...Pred mesicem jsem se seznámila s jedním klukem,kterej taky bere a já se na něj moc upla a zamilovala...Naivně jsem věřila a doufala,že spolu začnej novej život... Vím,že to bylo nemožný,ale furt jsem tomu davala aspon malou nadeji...Mamca,to vedela,ale presto zapirala..Pred 14ti dny jsem ji to priznala a chtela zacit znovu.Moc me neomezovala a verila mi.Pet dni jsem byla doma a jen spala,tu nejvetsi krizi jsem prekonala....ale presto jsem si sla sehnat drogy...Cely tyden jsem v tom zas plavala a v patek nesla do skoly a jela,zas za x....V sobotu tam zustala doma...vedela jsem,ze mamu zklamu,ale bylo to silnejsi nez ja.Napsala jsem si smsku,ze jsem nekde jinde a dal si vesele fetovala.Rano psala smsku,ze doufa,že budu doma nez ona prijde.Napsala jsem,že ano.A ze do dvou hodin nespala,když jsem nebyla doma.To me uplne srazilo,zase jsem ji tak moc ublizila. Slehla jsem si a s brekem od nej odjela...protoze je pro me dulezitejsi mama,která mě miluje a vím,že vždy podrží....dala mi život...a ja jí jen ničím...Mamci pohled mi stacil....je mi to tak lito....vsechno jsem ji rekla.... .Ja chci zacit znova, ale nevim jak???Rozhodla jsem se jít k psychologovi,nejen kvuli drogam,ale nejspis jsem nervove labilni..vsechno si moc beru a z komára dělám velblouda,ale to i když jsem ještě nebrala....Nejhorší je,že nemám normální přátelé a já na to sama sílu nemám...potřebuju přítele...Kluka,kterýho miluju a potřebuju vidět nemůžu,protože by to zas bylo stejný.....Je mi tak líto mamči,já vím,že za vše můžu já....Je tak na dne,že mi mi řekla,že.............že snad bude lepší když nabouráme v autě a zabijeme se.......Je to něco tak šílenýho.....Potřebuju nutně pomoct,bojím se,že to zas nezvládnu....Ale já mámu nechci zase zklamat.....Prosim poradte....Jsem uplne na dne.....

Odpověděl:
Dobrý den, myslím, že Váš nápad vyhledat odbornou pomoc je opravdu na místě. Tahle situace je opravdu těžká pro Vaši matku i pro Vás. Zkuste využít toho, že jste momentálně rozhodnutá něco udělat a vyhledejte pomoc co nejdříve. Podle toho, jak své braní pervitinu popisujete, usuzuji, že nějaká léčba by byla vhodná. Myslím, že i Vaše maminka by si nějakou podporu zasloužila. Můžete spolu (ale i sama) zajít do nějakého kontaktního centra, tam pomáhají (poskytnou poradenství a podporu, poradí a zprostředkují léčbu) v takových situacích uživatelům drog i jejich blízkým. Když napíšete odkud jste, poradíme Vám na koho se ve Vašem regionu obrátit. Nebo si můžete najít konkrétní zařízení v mapě pomoci na www.drogy-info.cz nebo v databázi kontaktů na www.drogy.net. A nebojte, když budete opravdu chtít, s odbornou pomocí se to zvládnout dá. Kdyžtak se znovu ozvěte, přeji hodně sil.