proč
matka
dobrý večer,nechala jsem dceři udělat toxikologické vyšetření a vyšli jí tyto výsledky:poz.záchyt benzodiazepanů,amfetamin,opiáty,cannabinoidy,kokain,pcp,KM IgA:1.790poz IgG1.123 zajímají mě ty naměřené hodnoty co znamenají?Taky bych ráda znala váš názor děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
No, to se musíte ptát především v laboratoři, kde testy dělali, nebo lékaře, který je indikoval. Nicméně, to spektrum testovaných látek, resp. jejich pozitivita znamená, že dcera bere úplně všechno, co jí přijde pod ruku. Nebo ten výsledek je falešně pozitivní, což bych skoro předpokládal, neboť je toho přeci jen hodně současně. Skroko bych se ptal, zda testy konfirmovali, tedy potvrdili výsledek nějakou metodou, která screeninové testy verifikuje. Protože třeba záchyt pcp (phencyklidinu) by byl u nás raritou a rozhodně by vzbudil zájem národního monitorovacího střediska, prototže se jedná o velmi nebezpečnou drogu. Osobně bych o tuhle informaci také stál, stačila by mi laboratoř, kde testovali moč nebo krev. Jinak to IgA a IgG jsou třídy protilátek, bez klinického nálezu a znalosti celého případu je neumím interpretovat.