Má bývalá žena ( 35), se pokusila o sebevraždu,
cyclope
pravděpodobně pod vlivem pervitinu a nějakých léků. Má v péči svěřenou naši 17.-ti letou dceru. Chtěl jsem se zeptat, zda to na dceru nebude mít příliš negativní vliv ( po návratu z nemocnice se o ni musí starat), popřípadě, jestli můžu výživné, které na ni platím, dávat přímo dceři. Má bývalá žena je asi používá na nákup těchto látek. Jinak jsem se s tímto nikdy nesetkal, takže uvítám jakékoliv informace.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, to je hodně složitá situace, ale osobně bych se pokusil situaci řešit po dohodě s dcerou. Je prakticky dospělá. Pokud matka bere, tak to není moc vhodné prostředí a pokud je dcera v pasti typu když odejdu, tak si něco udělá, tak by to chtělo vymyslet nějaké řešení, které situaci zprůhlední a tyhle pasti odstraní. Osobně bych doporučil kontaktovat psychologa, nebo nějakou poradnu a pokusit se hledat řešení které by bylo přijatelné a bezpečné hlavně pro dceru, protože na té teď leží největší tlak. Cítí zodpovědnost za to co bude s její matkou a to přeci jen v 17 je hodně veliká zodpovědnost. Přitom je v situaci, kdy nemůže to, co matka udělá, reálně ovlivnit, nebo jen velmi málo. A matka, právě proto, že na tom není asi moc dobře, bude nejspíše trochu mimo realitu a bude na dceru různým způsobem tlačit a manipulovat ji. Ohledně výživného by bylo nejlépe obrátit se na sociální pracovnici, ... Já fakt nevím. Bývalá žena by rozhodně měla uvažovat o nějaké léčbě, alespoň ambulantní. P.s. Kdybyste potřebovali kontakty, tak se ozvěte.