léčebna
Zdena
Dobrý den, opět si přicházím na Vaše stránky pro odpověď. Můj 21 letý syn zkoušel odvykat od pervitinu skoro 3 měsíce ambulantně v Renarkonu. Jelikož se to nepovedlo a není ani žáden pokrok, rozhodnul se pro léčbu jinou. Měl si vybrat mezi komunitou a psych.léčebnou v Opavě. Syn se rozhodl pro léčebnu, protože nechce být dlouho odloučen od své přítelkyně(ta mu hodně pomáhá, nebere a léčení také bylo jednou z podmínek, aby s ním mohla dále být).Chtěla bych vědět, jestli je vůbec tato léčba "k něčemu". Moc se mi nelíbí, že syn bude zavřený někde mezi 4 zdmi, jako v nemocnici. V komunitě by se mohl naučit "fungovat"(otázka práce, povinnosti, udržení peněz...)Nebo se mýlím? Je takové léčení vůbec řešením? Děkuji zdena

Odpověděl:
Dobrý den, i léčba v psychiatrické léčebně je orientovaná psychoterapeuticky a zaměřená kromě abstinence i na "fungování venku", je tedy "k něčemu", nemusíte se obávat. Léčba v terapeutické komunitě je delší a intensivnější (proto může být také úspěšnější), pro řadu lidí je léčba v komunitě přijatelnější, právě protože se neodehrává v nemocničním prostředí. Pokud chce Váš syn jít raději do léčebny, myslím, že není potřeba mu to rozmlouvat. Jestli má možnost výběr léčebny ovlivnit, mohl by zkusit léčebnu v Bílé Vodě u Javorníka - kde funguje v rámci psychiatrické léčebny také terapeutická komunita, kam je možné případně přestoupit. Ale můžete být klidná, i pokud bude chtít pouze do léčebny. Jen by měl myslet na to, aby měl zajištěné tzv. doléčování (více viz rubrika pomoc a léčba v rámečku pod vstupem do naší poradny), až se z léčebny vrátí. Pokud je léčba kratší je třeba více podpory po ní - "venku".