poděkování...
mája
děkuju moc za odpověď. prožily jsme spolu (s tou kamarádkou) skoro celou základku takže sme si poměrně blízký, ona furt mluví o tom jak chce přestat jak ví že je to špatný, ale zase na druhou stranu přiznala že jí drogy vždycky lákaly, že je to "KRÁSNÝ"neustále mluví o pervitinu, přesto že ho , myslim, ještě nevzala.....Pokud jde o mě, já vždycky měla nehorázný odpor k věcem kterými všichni chtěli bejt, k věcem který vládly většinou....ale kdo ví...moc dobře vim co je to za svinstvo, ale samozřejmě nemůžu vědět kdy mi rupne v kouli....doufám že neobtěžuji ale nemohli byste mi ještě napsat čeho se mam vyvarovat třeba jen při řeči s ní? abych neztratia její důvěru atd....Předem děkuji...

Odpověděl:
Zdravím Vás, Májo. Chápu, že je to nepříjemná situace a že vám na kamarádce záleží. A není nic neobvyklého, že kamarádku drogy lákají. Ale "KRÁSNÝ" to s drogama bývá nějakou dobu na začátku. Závislost a to, co s sebou nese, už "krásný" opravdu nebývá. A zastavit braní ve chvíli, kdy je to ještě relativně bez problémů, se vždycky nepovede. Ptáte se, čeho se máte vyvarovat v komunikaci s kamarádkou. No, určitě bych se nepouštěla do nějakého moralizování a nebo výčitek. A nabídla bych jí podporu v případě, že bude chtít přestat. Třeba v tom, že ji doprovodíte do nějakého zařízení, kde jí s tím přestáváním budou umět odborně pomoci, že vymyslíte, jak spolu trávit volný čas tak, aby vás to bavilo a nemělo to s drogama nic společného. Ale jak jsem psala minule - záleží na kamarádce, co se sebou bude chtít dál dělat. A vy si stanovte hranice, kam až v tom pomáhání půjdete a nenechte se využívat, vžycky máte možnost najít si jiné přátele. Víte, možná by vaši kamarádku motivovalo zjištění, že drogy jí nejen dávají, ale i berou. Mějte se hezky a držím palce. PS: A neobtěžujete...:-)