Akutně!!!
Mája
Dobrý den moje kamarádka začala brát diazepam ve velkém množství a v hlavu má plnou pervitinu...hrozně se o ní bojim a chtěla bych se zeptat jestli byste mi mohli napsat informace o tom co všechno diazepam způsobuje a jak bych jí mohla pomoc( tim nemyslim říc to rodičům apod.(zatim)), jestli by to šlo a neobtěžovalo by Vás to ráda bych trochu podrobnější informace. Je mladá, blbá a já nechci přijít o dalšího přítele......PROSÍM!!!!!!!!!! PŘEDEM DĚKUJU A BUDU RÁDA ZA JAKOU KOLI OSPOVĚĎ!

Odpověděl:
Dobrý den, Májo. Pokud se týká diazepamu (a také pervitinu) hodně informací najdete na těchto stránkách - úvodní strana, rubrika tlumivé látky-benzodiazepiny. (Pervitin-rubrika stimulační látky). Pokud byste se v tom nějak neorientovala nebo se potřebovala dozeptat na něco konkrétního, tak ještě napište. No, a pokud se týká pomoci kamarádce, tak důležitou otázkou je, zda se svou situací chce něco dělat ona sama. Protože pomáhat někomu proti jeho vůli, jde dosti těžko. Každopádně jí však můžete říct, že o ni máte velké obavy a zprostředkovat jí informace o rizicích jejího současného počínání a varovat, že nadužívání diazepamu s sebou nese značná rizika, popřípadě jí dát kontakt na tuto poradnu. Nicméně jak s tím naloží, bude už záležet na ní. Buďte na sebe opatrná, je sice fajn, že chcete někomu pomoci, ale může to být dost vyčerpávající a nebo se také může stát, že začnete brát s kamarádkou ("abyste zjistila, jaké to je a mohla jí lépe pomoct"). Přeji hodně štěstí vám i kamarádce.