ja to mám řešit?
bonnie
Dobrý den, v mém blízkém okolí se nachází člověk, který měl a není to tak dávno problémy s drogama, konkrétně s pervitinem. Myslím, že na tom byl opravdu špatně a teď se to už hodně zlepšilo. Chci říct, že se snaží přestat, nebo teda přestává. Hodně spolu o tom mluvíme, ale on mi tvrdí, že přestat nejde hned, takže když už si já myslím, že je z toho částečně venku, tak on si zase někde profetuje víkend. Tvrdí mi, že to takhle jde postupně. A že se hodně zlepšil a snaží se i dál, ale jsou chvíle kdy to nezvládne. Myslím, že k tomu má teď i hodně dobré důvody a motivaci. Mě prostě zajímám jestli mám být tvrdá a trvat na tom, aby přestal úplně - hned. Jestli na něho mám tlačit nebo věřit tomu, že se z toho postupně dostane sám. Tvrdí mi, že o tom nic nevím a proto mu nemůžu radit. Ale já prostě nedokážu jen sedět s rukama v klíně a dívat se na to. Tak prosím o radu. Děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Před chvílí jsem odpovídal na váš předchozí dotaz (omlouváme se, že to tak dlouho trvalo) a podle toho, co píšete, tak lze předpokládat, že na pervitinu spíše závislý je. Osobně bych trval ne na tom, že přestane hned a úplně, ale že se společně zajdete někam poradit, neb když tomu nerozumíte vy, tak někdo jiný bude. Osobně soudím, že by partner měl podstoupit alespoň ambulantní léčbu, tedy chodit si někam o svém užívání pervitinu a jeho neužívání někam povídat. Není to tak časově náročné. Jen na okraj - připravte se, že to je běh na dlouhou trať. P.s. Kdybyste potřebovala doporučit nějaké kontakty, tak dejte vědět, odkud pocházíte. Rád vám nějaký doporučím, budu-li vědět.