pervitin
bonnie
Dobrý den, v mém blízkém okolí je člověk, který měl, nebo tedy stále má, problémy s drogama, konkrétně se jedná o pervitin. Jde o to, že už to velmi omezil a snaží se přestat úplně. Častoo tom mluvíme a naše názory se neshodují v tom, že přestat musí hned a ne postupně. On mi tvrdí, že to hned nejde, já si myslím, že jen oddaluje to co stejně musí přijít. už se to opravdu hodně zlepšilo, ale mě zajímá, jestli mám být na něj třeba tvrdá a tlačit na něj, ať přestane úplně nebo mu věřit, že to postupně to omezí úplně. A jen se snažit, aby to mezi námi bylo jinak v pořádku.Popřípadě, jak na něj tlačit.. mám pocit, že nátlak vyvolává jen další nátlak. Nevím si s tím rady. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Ať je to jak chce, tak rozhodnutí je v každém případě na něm. Tlak vyvolává odpor, v tom máte pravdu, ale také máte pravdu v tom, že postupné snižování obyčejně nevede k úspěchu. Dříve nebo později se postižený, přes dosažené zlepšení znova rozjede. Vlastně, abych vás nemystifikoval, ono vždy závisí na tom, v jakém stadiu se postižení nachází. Pokud se ještě nerozvinula závislost a tedy není narušena kontrola užívání, tak je možné, že zvládne užívat pervitin kontrolovaně. Tedy, tu a tam "popařit" a pak zase abstinovat delší dobu a "nerozjet se". Pokud ale pervitin užívá dlouhodobě (rok a déle) s frekvencí více alespoň víkendovou, tak už je to závislost a tím i porucha kontroly pravděpodobná.