léčebna
stazina
Dobrý den, chtěla bych se prosím zeptat, jak je to s placením léčebny - pokud jde člověk do zdravotnického zařízení - např. do Bohnic a pokud jde do nějaké komunity - platí-li to pojištovna a platí-li případně něco ten, který z léčebny či komunity uteče. děkuju za odpověd.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud se jedná o léčbu v psychiatrické léčebně, tak je léčba hrazena ze zdravotního pojištění. Pacient, který na vlastní žádost z léčby odejde, nic neplatí. Co se týče léčby v terapeutické komunitě, tam je to trochu odlišné. Většina komunit jsou nestátní zařízení, které nemají často status zdravotnického, ale sociálního zařízení a léčba není hrazena pojišťovnou. Nicméně komunity získávají peníze na svůj provoz z grantů a pro jejich klienty je léčba buď bezplatná nebo se za léčbu platí určitá suma měsíčně (část nákladů hradí tedy klient). Pokud klient z léčby v komunitě odejde před ukončením léčby, tak nic neplatí. Je tu ovšem problém ten, že některé komunity mají stanovená například taková pravidla, že pokud klient takto odejde z léčby dvakrát, aniž by ji dokončil, tak že ho už pak potřetí do léčby v tom samém zařízení nevezmou. Otázkou také je, proč klient z léčby odchází a zda by pro něj nebyl vhodný jiný typ péče, pokud třeba v rezidenční léčbě opakovaně selhává. Proč se na to vlastně ptáte?