Marihuana
Rolla
Dobrý den, dopisuji Vám odpovědi na Vaše otázky. Kde bere na konopí a na benzín nevím, prý se na benzín skládají , ale z čeho přispívá syn, nevím. Když se ho ptáme, tak nám řekne, že třeba něco levně koupil a dráž prodal. Větší částky u něj ale nikdy nevidím, spíš je stále bez peněz. A marihuanu prý dostane od kamarádů, za tu prý neplatí. Auto jsme mu starší koupili k 18 narozeninám, protože dojížděl 25 km do školy. Na domácnost nepřispívá. Ani s domácnoctí nijak nepomáhá, občas dojde nakoupit, občas mi pomůže v práci když potřebuji rozvést těžší věci. Pokud ho požádám, tak to udělá, sice nijak nadšeně, ale udělá. To je asi vše. Zřejmě jsme ho asi dost rozmazlili a vše mu zjednodušili, je jedináček, další děti jsme ze zdravotních důvodů mít nemohli. Prosím poraďte. Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
No, asi bych na syna začal tlačit, aby přispíval na domácnost a nějak normálně fungoval, resp. pomáhal doma. To je asi jedinná páka, která může vést ke změně. Jinou nemáte. Syn se prostě poflakuje a užívá si a nic jej netlačí k tomu, aby něco měnil. Má kdy bydlet, má co jíst, někdo se o něj stará, vaří mu, pere, ... a on nemusí dělat nic. Má auto, takže ostatní někam převeze, nepotřebuje tedy ani peníze na benzín a na drogy. A vy se o něj staráte. Nejsem si jistý, jestli by se syn neměl naučit prát a vařit. Taky možná, když s manželem místo nakupování a vyváření doma zajdete na večeři a doma nebude nic k jídlu, tak si syn uvědomí, že lednice se neplní sama. Někdo musí vydělat, nakoupit, uvařit, ... Takové poznání často vede k úvaze, že by bylo moudré se o sebe postarat sám.