Buspiron vs Atarax-NÚ
Martina
Dobrý večer, obracím se na Vás s žádostí o zodpovězení dotazu ohledně léků. V lednu tohoto roku jsem po zhruba osmi letech vysadila Rivotril a nahradila ho Ataraxem.Ten dokázal abst.příznaky utlumit.Jakmile jsem se cítila lépe,začala jsem neuváženě hned snižovat i ten Atarax.Vrátily se mi úzkosti v takové míře,že mě manžel odvezl do Riapsu.poté mi byl místo Ataraxu nasazen Buspiron,ale cítím se po něm spíše hůře,navíc mě po něm dost pálí v krku,pálí mě oči,bolí mě svaly a hlava,mám třes svalů,klepou se mi ruce a jsem jakoby mimo realitu,nemohu se vůbec soustředit,navíc mám větší úzkosti a deprese.Stejné NÚ jsem pociťovala i při užívání rivotrilu.Jen ta úzkost byla menší.Je možné,aby Buspiron měl takovéto NÚ a pokud ano,pominou po nějaké době?Beru jej asi měsíc. Je možné místo něj užívat Atarax,je stejně účinný a lze jej užívat dlouhodobě? Předem moc děkuji za ochotu a odpověď,Martina.

Odpověděl: Jakub Minařík
O těch NÚ promluvte se svým lékařem. Osobně bych řekl, že by se měly po měsíci zlepšit a pokud se nezlepší do dalších 14 dnů, tak bych asi lék vysazoval. Ale já mám s buspironem relaticně málo zkušeností, není to lék, který bych nějak moc používal. Spíše používám některá antidepresiva. Ohledně ataraxu - dá se používat i delší dobu, rozhodně s menším rizikem než rivotril. Pokud potřebujete něco, co dělá sedaci a zklidnění - zkuste meduňku lékařskou. Docela pomáhá - budete jí ale asi muset pít celkem dost.