odnaučování
wewik
Ptala jsem se Vás,jak odnaučit kamaráda kouřit marihuanu a vy jste chtěla vědět podrobnosti.Je mu 15 a už asi rok bydlí v dětském domově,protože mu rodiče neposkytovali dostatečnou péči.Nemá zrovna nejlepší známky,ale má spoustu kamarádů a zvenku vypadá jako celkem šťastnej člověk,ale asi není.Nevím přesně jak často a kolik kouří,ale s kamarádkama myslíme že už je to hodně špatný.Chtěla bych mu pomoct,ale tak aby se nedostal kvůli tomu do maléru.Moc děkuji za odpověď!!!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o kamaráda obavy a myslím, že asi skutečně nebude tak spokojený, jak na první pohled působí. Asi to pro něj nebyla lehká situace, jestliže byl umístěný do dětského domova a jeho rodiče se mu předtím asi také přiliš nevěnovali. Můžete s ním zkusit promluvit, říct mu, že o něj máte obavy a že si všímáte, že s ním děje, zeptat se ho, jestli nepotřebuje nějak pomoc. Můžete mu nabídnout třeba kontakt na naši poradnu, která je anonymní a nemusí se tedy bát, že pokud by napsal o svých potížích nám, že by se kvůli tomu dostal do nějakého maléru. Pokud tedy bude mít zájem s tím kouřením trávy něco dělat. Pokud zájem mít nebude, tak je to dost složité a těžko se Vám podaří ho přesvědčit, aby s tím přestal. Je mi líto, že Vám nemůžu poskytnout moc pozitivnějších informací.