deltaforce
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat na tento problém: pokud někdo užíval prvitin cca jeden měsíc a po měsíci dobrovolně přestal a už si ani později nevzal a občas kouří marihuanu jestli je v tomto případě v jeho prospěch zavřít ho do protidrogové léčeby na jeden rok možná i více???Zdá se mi že je to trochu přehnané když si ten člověk sám uvědomil svůj problém a přestal!! A taky by mě zajímalo jak by taková léčba v komunitě měla probíhát. Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nevím bohužel, z jakého důvodu a v jaké souvislosti se ptáte, ale zkusím Vám odpovědět. Pokud bral někdo pervitin měsíc, bez ohledu na to, jestli v užívání pokračuje nebo přestal, rozhodně není efektivní ho umístit do dlouhodobé, rok trvající léčby. V případě 1-měsíčního užívání se s největší pravděpodobností ani nerozvinula závislost na pervitinu a pokud dotyčný dokázal sám přestat a v současnosti užívá marihuanu a nebere "tvrdé drogy", tak si myslím, že variantou by mohla být nějaká ambulantní psychologická pomoc. Záleží to také na tom, jak dlouho dotyčný od pervitinu abstinuje, jaký je jeho věk, zdravotní stav, psychický stav, ale ústavní léčba se mi nejeví jako adekvátní řešení. Když mi k tomu napíšete více, mohli bychom se o tom také víc pobavit.