odber krvi
jana
Dobrý deň, chcem si dať urobiť testy na žltačku C a HIV, kde sa robia takéto testy a za akú dobu sa dozviem výsledky? A ak by neboli anonymné, čo to znamená, že mi prídu výsledky domov? A ak by boli anonymné, čo to stojí? Ďakujem za odpoveď jana

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel nevím, odkud jste, takže Vám nemohu poskytnout konkrétní odpověď. Jestliže žijete na Slovensku, tak je možné se obrátit na Centrum pre liečbu drogových závislostí, kde dělají testy na žloutenku a HIV (více info na www.drogy.sk) Jinak Vám testy udělají u praktického lékaře nebo na všech hygienických stanicích. Obvykle jsou výsledky cca za týden až 14 dní. Pokud by Vám zaslali výsledky domů, tak to dle mého znamená, že Vám je pošlou nejspíš doporučenou poštou domů... nic jiného mě nenapadá. Ale to samozřejmě záleží na domluvě s lékařem. Pokud byste si chtěla udělat testy anonymně, tak nevím jak na Slovensku, ale v ČR to stojí cca 400 Kč. Pokud byste si chtěla dělat testy v ČR, napište, kde žijete, a já bych Vám poslala konkrétní kontakt, kde je možné si je nechat udělat (popřípadě se můžete taktéž obrátit na praktického lékaře nebo na hygienickou stanici).