jak pomoci pri zavislosti na opiatech s pridruzenou depresi
kika
Dobry den, rada bych se vas zeptala jak mohu pomoci kamaradovi ktery je zavisly na opiatu- z makovic, ktery si picha uz 5 let.Nedavno se pokusil otravit pozitim velkeho mnozstvi leku.Myslim, ze ma deprese.Projevuje se nechutenstvim k zivotu a pocitu samoty,neschopnost komunikace s okolim.Rodice ho nemohou donutit k navsteve jakekoliv poradny ci vyhledani vhodne pomoci.Jak v takovem pripade pomoci?Predem dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, obávám se, že k pomoci je třeba návštěva psychiatra. A pokud se pokusil spáchat sebevraždu, tak ho psychiatr pravděpodobně viděl. Alespoň to bývá v našich krajích zvykem, že pacienty po suicid. pokusu vyšetřuje, mimo jiné, také psychiatr. Víte, jestli kamarád nechce se stavem, ve kterém je, něco udělat a současně máte dojem, že na tom není tak špatně, aby bylo nezbytné jej odvézt proti jeho vůli, tak se s tím asi nedá nic udělat. Jedině ho přesvědčit. Takže možná, že kdybyste se více rozepsala o okolnostech tak by mě třeba něco napadlo. Ale je to s možná. Taky mě napadá, že byste se mohla zajít někam poradit. Nebo jeho rodiče, pokud se s ním tedy vídají.