testy na thc a vylucenie so skoly - surne
typajz
dnes rano sa mi stala skole v celku neprijemna vec a to ze som zistil ze mam v triede praskacov. Netvrdim ze marihuanu si nezapalim, ale po predvolani do riaditelne mi bolo oznamene ze som podozrivy s uzivania marihuany s dovodu, ze som o nej hovoril v skole, co sa vraj dozvedeli rodicia ziakov a rozhorceny volali..okrem toho vraj aj sikanujem a rozne ine klamstva a polopravdy... vraj ak do piatku nedonesem negativne testy na thc (ktore si mam sam uhradit!) mam doniest ziadost o vylucenie so skoly, ak ani tak nespravim, zastupca vraj zavola na skolu policiu, ktora urobi prehladku aby som si to schytal od celej skoly... zda sa mi nespravodlive byt vyhodeny so skoly kvoli tomu ze si cez vikend zapalim, ked vedenie dobre vie, ze to robi väcsina ziakov a omnoho castejsie... mohli by ste mi prosim co najrychlejsie poradit?..neviem co mam teraz robit... dakujem....

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že to je docela závažná záležitost a postup školy se mi nezdá být úplně v pořádku. Nevím, jestli o kauze vědí Vaši rodiče a jak na to reagují, nevím kolik je Vám let a o jakou školu se jedná. Jako nejrozumnější by se mi jevilo to sdělit rodičům a zkusit společně s nimi vymyslet nějakou cestu, jak se s vedením školy domluvit, případně se zkusit obrátit i na nějakou právní pomoc. Protože pokud jste neužíval marihuanu přímo ve škole, nemanipuloval s drogou ve škole, neprodával ji ani nebyl intoxikovaný při vyučování, tak si nejsem skutečně jistá, zda byste měl po takovémto nařčení prokazovat, že máte negativní testy na THC. Také nevím, proč byste sám měl žádat o vyloučení ze školy a čím by si škola pomohla, pokud zavolá policii a ta pochopitelně ve škole žádné drogy nenajde. Na to, aby policie udělala domovní prohlídku u Vás doma, kompetence a argumenty vedení školy skutečně nestačí. Bohužel Vám nemůžu poskytnout žádný konkrétní kontakt na někoho, kdo by Vám s tímto mohl po právní stránce pomoci, takový kontakt mám jen v ČR. Zkuste nepanikařit. Zkuste promluvit s rodinou a pak se pokusit společně učinit nějakou dohodu se školou, případně za podpory nějakých právních argumentů. Držím palce.