iris
Zjistili jsme s manželem, že syn kterému bude v lednu 17 let bere drogy.Na třídní schůzce ve škole nás třídní učitelka celkem šokovala jeho docházkou do školy i prospěchem.Do školy dochází, jak se mu zachce a sám si píše omluvenky. V souvislosti s problémy ve škole a změny v chování, spaním přes den a hubnutím i z doslechu o tom, že se chová divně usoudili, že bude závislí delší dobu. Při společném řešení situace syn slíbil,že s tím skončí ale zjistili jsme, že neustále lže. Vlastně i sám sobě.Kam zajít a jak situaci řešit. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že to je docela závažná situace, kterou asi nebudeme moci vyřešit takto přes internet. Mám za to, že by bylo asi nejlepší zkusit se obrátit na odbornou pomoc osobně, nejlépe samozřejmě i se synem. To, co popisujete, vypadá na první pohled jako již déle trvající užívání pervitinu. Soudím především z toho, že tak nápadné problémy ve škole skutečně nevzniknou ze dne na den a že hubnutí, spaní přes den a podivné chování - často podrážděnost, nervozita, vztahovačnost - je typické pro užívání stimulačních drog. Ono často pouhé přislíbení ze strany syna nestačí k tomu, aby ke změně skutečně došlo a bude to chtít trochu delší čas, než se podaří situaci nějak vyřešit. Teď synovi alespoň dochází, že braní drog není jen zábava, ale že začíná mít poměrně vážné problémy, které by ho mohly přimět k tomu, že s drogami zkusí přestat. Ale stejně jako problém ze dne na den nevznikl, bohužel se to také asi nepodaří ho ze dne na den vyřešit a s odbornou podporou by to jistě pro Vás i syna bylo jednodušší. Pokud mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit kontakt na někoho z kolegů, kam byste se mohli obrátit. Zatím přeji hodně štěstí.