Psychoza II (MUDr. Jakub Minařík)
sm
Vážený pane doktore, mockrát Vám děkuji za odpověď. Ještě maličkost. Když něco povídá, hned za tím vždycky dodá, že nejhorší je, že mu to nikdo nevěří, že ví co perník dělá, ale tohle že není psychoza a opravdu se mu to děje... Z toho soudím, že už je o těch bludech asi přesvědčen a jak píšete, nejlepší by byl transport na psychiatrii. Jenže pokud si to sám neuvědomuje... jak ho tam dostat? Má docela zodpovědnou práci (do té ještě zázrakem chodí)... dá se říct, že má na svědomí lidské životy (je to výpravčí). Musím se na to koukat a modlit se, že se nic nestane? Bojím se o něj, o jeho mamku, o sebe a někdy i o ty cestující... stačil by jeden telefon a tu práci nemá... občas mám chuť ho prásknout, možná by se z toho probral a uvědomil si, že je to takhle špatně... pak si to rozmyslím, protože tam chodí a je to jediná věc, na které mu záleží... citově se mi zdá oploštěný... nikdo na něj nepůsobí... Je tu vůbec nějaká šance na zlepšení?? Něco... čím ho na tu psychiatrii popohnat? Nechce se mi smířit s tím, že se na to budu muset koukat a čekat na to až si začne píchat atd. Díky moc.

Odpověděl: Jakub Minařík
To, ještě nutně neznamená ztrátu náhledu.Většinou v takové situaci stačí promluvit s postiženým a ptát se, zda by to nemohla být stíha. Dosti často na to postižení zareaguje a náhled dostane. Ohledně jeho zaměstnání - to je průšvih. Asi bych se s ním bavil o tom, by bylo dobré, kdyby brát přestal a optimálně se šel léčit. Neboť až udělá chybu, tak to bude hodně zlé. I pro něj. Rozhodně bych se o takové situaci pobavil s jeho mámou. Myslím, že by mohla pomoci.