Psychóza
sm
Dobrý den, jak laik pozná, že má někdo toxickou psychózu? "Kamarád" to zase rozjel s pervitinem ve velkém... sledujou ho auta, lidi mu lezou domu, odposlouchávají mu telefon... každou větu, co mu někdo řekne si dává do nějakých svých "hloupých" souvislostí... Ptal se mě, jestli si myslim, že je v psychóze... bojim se s nim mluvit úplně na rovinu, protože nevim, jak bude reagovat... řekla jsem mu, že nevim, jestli se mu to děje nebo neděje, ale že si myslim, že má problém a měl by někam zajít. Je možné, že si to fakt neuvědomuje nebo se za to jen schovává a tím si omlouvá svoje chyby??? Taky jsem mu řekla, že pokud bude brát, nebudu se s nim o ničem bavit, že ho mám ráda a že mě strašně štve, jak se zabíjí... nevím zda je to správně... bohužel jeho rodina ho v tom docela "podporuje" (naivně věří, že nic brát nebude...). Co až se mě zeptá příště? Co mu mám říct, až mi bude zase vyprávět ty bludy? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
To co popisujete je toxická psychoza jak z učebnice. Kamarádovi to opatrně řekněte. Je nejlépe, když řeknete opatrně, že vy jste si ničeho nevšimla a že je to jen stíha. Pomoc je, když vysadí pervitin. Stav by se měl během pár dnů upravit. A až si znova dá, psychoza se vrátí. P.s. Buďte opatrná. Člověk s psychozou může být nebezpečný a pokud se dostane do stadia, kdy o svých bludech nepochybuje, tak jedinou pomocí je transport na psychiatrii. Rozhodně je moudré se k takovému člověku neotáčet zády.