Alkohol
OptieX
Zase taková otázka: jak člověk poprvé pozná, že alkohol změnil jeho myšlení/intelekt/osobnost?? Jinak: Jaká je první věc, které si alkoholik všimne, že se změnila? Chápete jak to myslím? Agresivita? Zhoršení paměti. Řečové poruchy?

Odpověděl: Jakub Minařík
No, obyčejně si člověk všimne, že pije příliš často a že nezvládne odejít, když si plánuje, že odejde brzy. To se týká závialosti. Jinak ony ty změny postupují dosti plíživě. Takže člověk se klidně dopracuje do stavu, ve kterém je skorem dementní, ale vůbec si nevšimne, jak k tomu došlo. Vyjímku tvoří lidé, kteří intenzivně duševně pracují. Takže: První věci, které si člověk povšimne je obyčejně to, že pije více, než plánoval a nedaří se mu to zastavit. Ty ostatní věci se obyčejně rozvinou plíživě později, když pití nezastaví. Je to ale hodně individuelní záležitost.