tráva
Eva z Kladna
Dobrý den, můj manžel před naším seznámením pravidelně kouřil trávu (např. obden, cca 2 roky), sám i v kolektivu. Po začátku našeho vztahu kouření omezil asi na jednou měsíčně pouze na kolektivu. Slíbil, že sám kouřit nebude a ani si to nebude kupovat. Teď, po třeh letech, opět kouří tak 3x týdně a jednou i dokonce porušil svůj slib a kouřil sám. Nejsem si plně jistá, kdy a jak rychle tahle proměna začala, plně jsem mu důvěřovala a nekontrolovala ho. Dokonce se pokouší blafovat, např. řekne, že má sraz s kamarádem a přitom si jede koupit trávu, takže už ani nedrži slib nenakupování. Jakože to není přímo lež, jen krapet jinak řečeno. Prý to kupuje pro kamarády. Víte, hodně mě to děsí, protože to považuji za začátek konce, i když trávu nepovažuji za životu nebezpečnou, ale lhaní kvůli ní a neschopnost se toho zbavitt... Nevím, jak se teď zachovat, nechápu, co mu v životě chybí, že to dohání uměle. Máme krásnou dceru, má dobrou práci, co ho baví, v domácnosti vládne pohoda, neomezuji ho v koníčcích.. Aspoň já to tak vidím. Pokud se o tom začnu bavit, vyjdu z toho jako hysterka, které vadí "neškodná tráva" a nárh na návštěvu poradny mu přišel jako úplný nesmysl. Děkuji. Eva

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, máte plné právo na to, aby Vám taková věc vadila, zároveň pokud vše ostatní funguje, asi těžko mu vysvětlíte, proč nechcete, aby marihuanu kouřil. Jestliže se neshodnete na postoji k ní a Vy jeho kouření striktně odmítáte, pak se nedá moc divit, že když s Vámi nesouhlasí, bude Vám lhát. Když Vám řekne pravdu, budete nešťastná a naštvaná zrovna tak...Zkuste se tedy domluvit na nějakém rozumném kompromisu, každý trochu slevit ze svých požadavků abyste byli vůbec schopni se na toto téma bavit. Zkuste nevyčítat, ale poslouchat ho, možná i zjistíte, co mu tráva dává, co se mu v životě bez ní nedostává. I když nechce on do poradny, není vůbec na škodu, když se dojdete poradit Vy, jak s ním komunikovat a situaci řešit. Možná také získáte více informací o marihuaně a budete mít jasněji v tom, co Vám na celé věci vlastně vadí a v tom případě i lepší argumenty do společné debaty a vyjednávání.