přítel zavislý na pervitinu
Omlouvám se za nepřesné informace,ale nevědělůa jsem co všechno potřebujete vědět.Tak tedy mě je 21 let a mému přítelovi 23.Jsme spolu krátce asi 4 měsíce.Na jeho zavislost jsem přišla tak,že se on sám parkrat zminil o tom,že si pervitin přiležitostně dá.A taky z jeho chování,jeho nálada se mění takřka z minuty na minutu,chvilku je v perfektni naladě,plný energie a za par hodin ho stve celej svet,taky je nekdy až paranoidni a vinu schazuje na me i ve vecech ktere se me naprosto netykaji.Je z rodiny,kde tatinek umrel na alkoholismus a maminka s növym pritelem s nim moc nevychazi.Jednou byl take trestne stihan za nejake kradeze a , aby toho nebylo malo ceka ted se svoji ex pritelkyni kazdym dnem dite.Jak sama vidite neni to lehka situace ani pro jednoho z nas.Mam ho rada a chtela bych mu nejak pomoc,ale sama si nevim rady.Poradte mi prosim.Dekuji Jitka

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Mám pocit, že žít ve vztahu s někým, kdo bere pervitin a podle Vašeho popisu chování a nálad u přítele to pravděpodobně nebude jen občas, není zrovna nic moc perspektivního. S ohledem na to, že má za sebou i nějaké trestní problémy v minulosti, které mohou dost dobře souviset s užíváním drog, bych si spíš myslela, že se jedná o problém dlouhodobého charakteru. Pokud navíc ve svých partnerských vztazích nemá tak docela pořádek (což soudím z toho, co píšete o jeho ex-přítelkyni), tak mám spíš pocit, že jde o vztah, který pro Vás je dost rizikový a dají se čekat další potíže. Pokud navíc přítel nemá moc chuť se situací něco dělat, tak bych na Vašem místě vzala nohy na ramena... Pokud by měl zájem to nějak řešit a uvažoval by o tom, že s pervitinem přestane, tak bychom mohly něco vymyslet. Když mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla předat kontakt na někoho z kolegů, kam byste se mohla (ideálně společně s přítelem) obrátit. Zatím přeji hodně štěstí.